Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Відповідно до Закону України "Про звернення громадян", на виконання Указу Президента України від 07.02.2008 року № 109\2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в м. Києві (далі - Управління) здійснюється комплекс заходів, направлених на вдосконалення роботи зі зверненнями громадян та організації їх особистого прийому.
Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться з дотриманням вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348.
Відповідальними за стан роботи з питань звернень громадян визначений конкретний працівник, що сприяє більш якісному попередньому аналізу кореспонденції, контролю за дотриманням терміну розгляду звернень громадян, що надходили протягом зазначеного періоду.
Звернення громадян, що надходять до Управління приймаються та реєструються в день їх надходження в КП «Документообіг Державної судової адміністрації України (КП «ДО ДСА»)
З метою належної організації особистого прийому громадян затверджений Порядок організації та графік проведення особистого прийому. Графік особистого прийому громадян розміщений в приміщенні Управління в зручному для огляду місці, доведено до відома голів місцевих судів для розміщення на інформаційних стендах. Відповідна інформація для громадян також розміщена на веб-сайтах, які постійно оновлюються.
Ведеться журнал особистого прийому громадян, в якому зазначається дата проведення прийому, прізвище заявників, питання, з якими вони звертаються, результати розгляду. Особлива увага під час проведення особистого прийому керівництвом Управління приділяється зверненням інвалідів та учасників Великої Вітчизняної війни, ветеранів праці, учасників та потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, осіб, які потребують соціальної допомоги та підтримки. У разі звернення даної категорії населення їх прийом проводиться позачергово, незалежно від днів та годин прийому.
За результатами розгляду громадянам надаються обґрунтовані та вичерпні відповіді. У випадках, коли порушене громадянином питання вирішити на особистому прийомі неможливо через його складність або необхідність додаткового вивчення, заявникам пропонується викласти його у письмовій формі для подальшого детального розгляду.
Протягом першого півріччя начальником Управління, його заступником та начальниками структурних підрозділів було прийнято 14 громадян.
Під час прийому громадянам були надані відповідні роз`яснення.
Протягом першого півріччя 2015 року до Управління надійшло 553 звернення: із них: 298 заяв щодо надання дозволу на повернення помилково сплачених коштів судового збору (26 направлено за належністю до інших територіальних управлінь ДСА України та судів, 272 заяви розглянуто Управлінням і видано дозвіл заявникам на повернення коштів Головним управлінням Державної казначейської служби України в м. Києві); 190 заяв про надання підтвердження надходження коштів від сплати судового збору;42 скарги (із них – 4 повторних), 9 звернень, 14 заяв стосовно організації роботи місцевих судів м. Києва.
На кінець звітного періоду залишилося 16 нерозглянутих звернень, це 14 заяв, 2 скарги.
Досить часто питання, порушені у скаргах, не належать до компетенції Управління, наприклад: надання правової оцінки дій суддям чи керівнику апарату суду (звернення Постнікова С.М. (направлено до ВККС України), Маковій В.В., Клен І.В., Обець В.С., Ястребова С.О. – надана відповідь з роз`ясненням), видача дублікату виконавчого листа суду (скарга Удод О.)
Так, із 42 скарг, що надійшли до Управління направлено за належністю до судів 11 скарг:
- Скарга Негруб М.І. – до Оболонського районного суду м. Києва;
- Скарга Яковлєва А.В. (СК «Провідна») – до Солом`янського районного суду м. Києва;
- Скарга Даниленко Г.П. – до Оболонського районного суду м. Києва;
- Скарга Чагіна Д.І. – до Дніпровського районного суду м. Києва;
- Скарга Стрижова В.В., по справі Кіор В.Ф. – до Шевченківського районного суду м. Києва;
- Скарга Згурської Л.О. – до Подільського районного суду м. Києва;
- Скарга Шабанової Л.І. – до Печерського районного суду м. Києва;
- Скарга Шиленко О.А. – до Дарницького районного суду м. Києва;
- Скарга Ковальчук С.М. – до Печерського районного суду м. Києва;
- Скарга Олексюка Ф.Ю. – до Голосіївського районного суду м. Києва;
- Скарга Хідченко О.М. (ПАТ «Український інноваційний банк») – до Дарницького районного суду м. Києва і три заяви щодо організації роботи суду:
- Сталінського С.В., Ярмоленко А.А., підсудного Лупашко І.І.
Розглянуто одне депутатське звернення.
Під час розгляду звернень громадян щодо тривалого розгляду справ та при перевірці доводів заявників було встановлено, що тривалий розгляд справ та порушення строків розгляду судових справ, в цілому, викликано об’єктивними причинами, а саме: вирішенням судом чисельних клопотань та заяв сторін по справах, завантаженістю суддів загальним обсягом справ, неявкою учасників по справі з різних причин, тривалим виконанням експертними установами призначених судом експертиз по справам.
При опрацюванні скарг визнано обґрунтованими дві скарги, це скарга Шипко Н.В. про втрату справи у Дніпровському суді м. Києва і скарга Циплінського Д.О. про ненадання йому відповіді Подільським районним судом м. Києва.
При перевірці організації роботи суду, діловодства та судової статистики працівниками Управління, звернуто увагу керівників відповідних судів на недопущення випадків щодо порушення вимог Інструкції з діловодства у судах, прийняти необхідні міри реагування до осіб, з вини яких надійшли обґрунтовані та повторні скарги, посилити контроль по розгляду звернень.
Щодо кожного звернення, в термін, не пізніше 5-10 днів приймалось одне з таких рішень: прийняти до провадження; передати на вирішення в інший орган; відповідно до ст. 7 Закону України „Про звернення громадян” надіслати за належністю в інший орган; залишити без розгляду при наявності підстав, визначених у ст. 8 Закону України «Про звернення громадян».
На звернення щодо порушення Інструкції з діловодства, не направлення копії рішення або повістки стороні, Управління реагує шляхом перевірки даних фактів письмовим запитом або особисто у суді.
Звернення, які надходили від інвалідів, ветеранів війни та праці, пенсіонерів, розглядалися в першу чергу в найкоротші терміни.
Повнота та відповідність Закону і зміст відповідей на скарги громадян, що надавались Управлінням авторам звернень, контролюються та підписуються начальником Управління. Зауважень на надання письмових відповідей за звітний період не надходило.
За строками розгляду звернення були розглянуті:
- в строк до 5 діб – 148;
- в строк до 15 діб – 101;
- в строк до 30 днів – 260;
- в строк до 45 днів – 28.
За характером змісту звернення та скарги розподіляються таким чином:
На організацію роботи суду, невидачу копій рішень, вироків, на тяганину при розгляді справи, на дії суддів.
В Управлінні постійно вживаються заходи щодо вдосконалення роботи із зверненнями громадян. Всі звернення розглядаються в строки, визначені Законом України «Про звернення громадян».
Юридична необізнаність громадян, недоступність деяким верствам населення правової допомоги при зверненні до суду та розгляді справ, все це стає основою для оскарження, на думку громадян, незаконних дій суддів, особливо при вирішенні питання про прийняття заяви до суду, вирішення питання про відвід, або задоволення клопотання