Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА
щодо стану роботи зі зверненнями громадян за 2016 рік
Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян в Територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в місті Києві (далі - Управління) організовано відповідно до Закону України «Про звернення громадян» (з відповідними змінами), Указу Президента України від 07.02.2008 року № 109\2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348 (з відповідними змінами) та Порядку роботи «гарячої» телефонної лінії Державної судової адміністрації України, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 16.11.2016 № 233.
З метою належної організації особистого прийому громадян затверджений Порядок організації та графік проведення особистого прийому. Графік особистого прийому громадян розміщений в приміщенні Управління в зручному для огляду місці, доведено до відома голів місцевих судів для розміщення на інформаційних стендах. Відповідна інформація для громадян також розміщена на веб-сайтах, які постійно оновлюються.
Протягом 2016 року до Управління надійшло 2620 письмових звернень від громадян і юридичних осіб, з яких: 2183 заяви та 437 скарг. Для порівняння, в 2015 році до Управління надійшло 1303 звернення.
У заявах найчастіше порушеними питаннями є:
- про надання підтвердження сплати судового збору – 915;
- про повернення помилково зарахованих коштів судового збору – 573;
- щодо виконання положень Інструкції з діловодства у судах – 167;
- інше – 528.
Основні питання, що порушуються у скаргах:
- щодо порушення вимог Інструкції з діловодства в судах – 175;
- щодо неналежної організації роботи апарату суду – 214;
- щодо процесуальної діяльності суддів – 49;
- інше – 35.
Також Управлінням у звітному періоді опрацьовано 14 звернень, які надійшли з «гарячої» телефонної лінії ДСА України. Серед питань порушених у вказаних зверненнях – це неналежна організація роботи апаратів судів.
У більшості випадків надходження скарг зумовлено правовою необізнаністю суб’єктів звернень. При перевірці організації роботи суду, діловодства та судової статистики працівниками Управління, звернуто увагу керівників відповідних судів на недопущення випадків щодо порушення вимог Інструкції з діловодства у судах, прийняти необхідні міри реагування до осіб, з вини яких надійшли обґрунтовані та повторні скарги, посилити контроль по розгляду звернень.
За строками розгляду звернення були розглянуті:
- в строк до 5 діб – 1057;
- в строк до 15 діб – 874;
- в строк до 30 днів – 645;
- в строк до 45 днів – 42.
За характером змісту звернення та скарги розподіляються таким чином: на організацію роботи суду, невидачу копій судових рішень, на тяганину при розгляді справи, на дії суддів.
В Управлінні постійно вживаються заходи щодо вдосконалення роботи із зверненнями громадян. Звернення, які надходили від інвалідів, ветеранів війни та праці, пенсіонерів, розглядалися в першу чергу в найкоротші терміни. Порушень термінів розгляду звернень громадян впродовж 2016 року не було.
Планування роботи Управління, перевірок в районних судах міста Києва, зокрема щодо виконання Закону України «Про звернення громадян» обговорюються на оперативних нарадах. Також керівництвом Управління розглядаються питання, пов’язані зі зверненнями громадян, наголошується на неухильному виконанні запланованих заходів щодо поліпшення рівня організації роботи місцевих загальних судів міста Києва.